29 Mayıs 2012 Salı

FİLM: Ölümcül Mesaj (Shattered Silence)

Mod: "Benim hakkımdı, ben kazanmalıydım, ben yapmalıydım, O niye benden daha başarılı, O niye benden daha şanslı" diye gereğinden fazla düşünmeye, kafaya takmaya başladım sanırım...
Muhteşem bir film değil, öyle çok ünlü oyuncuları da yok ama insanların birbirlerini çekememeleri ve kıskançlık üzerine, sıkılmadan seyredilebilecek bir film.Genç bir kızın masumca düşünerek yaptığı bir hata üzerine kurulu film.  

Kim masum? Kim değil? Senin yaptığın küçük hatayı herkes öğrendi diye sen kötü ama senden çok daha kötüsünü, çaktırmadan yapan iyi mi oluyor?

Bir yerlerde denk gelirseniz eğer, sıkılmadan izleyebileceğiniz bir film.

16 Nisan 2012 Pazartesi

FİLM: Örnek Aile

Mod :  O popüler kızda gördüğüm ayakkabıdan, netten takip ettiğim 
çocuktaki telefondan almak istiyorum. Ben de onlar gibi gezmek istiyorum. 
Hadi itiraf edeyim "özeniyorum, kıskanıyorum"


Kesinlikle tavsiye edilir. Bazen özendiğiniz hayatlar o kadar da muhteşem olmayabilir. Bu film bunu en çarpıcı şekilde gösteriyor. Bazen tüketim çarkının içine ne kadar acımasızca çekildiğimizi gösteriyor.
Bu filmle ilgili daha çok içimi döktüğüm, itiraflarda bulunduğum bir yazı okumak isterseniz buraya

11 Nisan 2012 Çarşamba

KİTAP: YATAK

Mod: Canım sıkkın, hayatımda istediklerimi elde edemediğimi düşünüyorum ya da çok geç kaldığımı, bir şeyleri değiştirmek için cesaret bulamıyorum, kısır bir döngü arasında sıkıştığımı hissediyorum...

İşte böyle bir modda iseniz bu kitabı okuyabilirsiniz...

Normalde kitap okuma işini geceleri severim ama bu kitabı gündüz de keyifle okudum. İnsanı yormayan bir anlatımı var. Bir erkek çocuğunun ağzından ailesinin ve ailesinin garip hikayesi.


Kitabın arkasında ki bu cümleler kitabı en güzel şekilde özetliyor sanırım...
Betimlemeler çok güzel...

Öyle muhteşem bir macera kitabı değil ama insanın kendisine bir şeyler sormasına sebep oluyor. Yazarın başka kitabı var mı araştırmasına girdim bile ben...



23 Mart 2012 Cuma

KİTAP: MODA OKULUNDA ÖĞRENDİĞİM 101 ŞEY

Mod: Moda ile ilgileniyorum ama gidipte bir yerlerde eğitimini alacak kadar değil. Şöyle kısa yoldan 1-2 temel birşey öğrenebileceğim bir kaynak olsa.

Bir moda tasarımcısı ve bir mimarın ortak çalışması sonucu hazırlanan kitap 
moda tasarımı  ile ilgilenenler için oldukça faydalı gibi duruyor. 
Temel çizim kurallarını, renk bilgilerini, koleksiyon hazırlama tekniklerini ve çok daha fazlasını bulabilirsiniz. Bu arada kitabı Türkçe`ye Barbaros Şansal çevirmiş. 
Benim ilk fırsatta alacağım bir kitap.



FİLM: Marilyn ile Bir Hafta

Mod: Mariliyn evet biliyorum da, tam da değil aslında yaa. Sarışın, seksi, başka ? Şimdi oturup onu araştıracak halim yok bu kadar işin arasında...

Bazı şeyleri araştırmaya okumaya üşenen bir nesil ve millet olduğumuzdan yola çıkarak 
bu film kesin izlenmeli dediğim filmlerden bir tanesi. 


Marliyn Monroe`nun İngiltere`de film çekimi için geçirdiği bir haftayı anlatıyor ve gerçek hikayesi ile. 3 Dalda  Altın Küre, 2 Dalda Oscar adayı. Efsanevi isim Marilyn`i yakından tanımak için izleyebilirsiniz. 
Çok akıcı bir film değil ama izleniyor.  Imdb puanı:7.4  


27 Şubat 2012 Pazartesi

FİLM: Rango

Mod: Ben kimim, adımı sanımı biliyorum da, ne olmak isitiyorum, hayattaki rolüm ne, Kahretsin bilmiyorum!
Öff neyse ne yaa, boşver...

Rangooooo, havada karada tavsiye edeceğim filmlerden bir tanesi :)
84. Oscar Töreninde en iyi animasyon ödülünü aldı.

Aslında bu filmi animasyon kategorisinde değerlendirmek haksızlık olur bence çünkü daha fazlası var. 
Örneğin; Buz Devri şimdiye kadar ki en iyi animasyonlardan sayılabilir ama çocuk ruhlu büyüklerin de zevkle izlediği bir animasyondur sadece. Ben de bayıla bayıla izleyenlerdenim ama Rango bildiğin büyük filmi yani :)


Hayattaki yerini bilmeyen, kendisi olmaktan başka herşeyi isteyen ama aslında ne istediğini bilmeyen Rango`nun hiyakesi, bir çoğumuz gibi yani...

Güzel espirileri var, şimdi bir daha izleyesim geldi :)


Rango sonunda kendi değerlerinin farkına varıyor, darısı bizim başımıza!

FİLM: Paris`te Geceyarısı

Mod: Ne istediğimi biliyorum, bı kızla birlikte olmak istemiyorum mesela, ya da bu işi yapmak. Ama bunları hayata geçirecek kadar cesaretim var mı ?

Dün akşam ki Oscar töreninden sonra aklıma geldi;

Bu filmin hakkında daha hiç bir şey duymamışken, afişini sevip izlemek istemiştim. İzlemekte, İstanbul`da kızlarla eski günleri yad ettiğimiz günlerde kısmet olmuştu. Burada da bahsetmiştim daha önce :)

Film 84. Oscar Töreninde en iyi orjinal senaryo ödülünü aldı.

Gerçekten de hoş ve değişik kurgulanmış bir filmdi. Bütün hayali Paris`te yaşamak ve yaratıcılığını tetiklemek olan bir yazarın hikayesini anlatıyor.Bu arada kız arkadaşını ve onun ailesini de mutlu etmeye çalışıyor.
Filmi ilginç kılansa, gece yarısı yapılan seyehatler!
Film bittikten sonra, kendi hayallerinize ulaşmak belki daha kolay gelebilir gözünüze...